YouTube- czy warto utworzyć kanał?
YouTube został założony w 2005 roku, by móc w bezpłatny sposób dzielić się filmami. YouTube używa technologii HTML5 i FLV do wyświetlania wideo umieszczanych przez użytkowników. Na YouTube możesz znaleźć takie filmy jak teledyski, zwiastuny filmowe, niekiedy dostępne są całe filmy, wideoblogi, wszelkiego rodzaju recenzje i poradniki. Spora część materiałów wideo na YouTube to prywatne dzieła, jednak coraz częściej po tą formę reklamy sięgają również duże korporacje. Kanał na YouTube posiadają m.in. BBC, Polska Agencja Prasowa, TVN.
Spis treści
YouTube – szansa na rozwój Twojej firmy
Jeszcze do niedawna marketing opierał się w dużej mierze na reklamie w mediach społecznościowych, Google Ads, stronach internetowych i blogach. Jednak wraz z rozwojem technologii zarówno małe, jak i duże filmy zaczęły widzieć coraz większe szanse na rozwój poprzez tworzenie angażujących i ciekawych wideo. Najpopularniejszą platformą, która mogłaby pomóc w tym zakresie bez wątpienia jest YouTube. Reklama YouTube to zdecydowanie pionier w wideo content marketing.
YouTube znajduje się w ścisłej czołówce stron, które najczęściej są odwiedzane przez społeczność internetową. Choć może wydawać się to nieco dziwne, YouTube pełni rolę również wyszukiwarki internetowej. W Polsce około 70% produktów wyszukiwanych w Google, poprzedzanych jest szukaniem recenzji właśnie na YouTube, zaskoczeni? Jest to powód dla, którego warto budować swoją markę również tam, tworząc wideo eksperckie i poradniki.
Biorąc pod uwagę popularność YouTube możemy się domyśleć jak ciężko jest zaistnieć wśród tak ogromnej konkurencji. Średnio co każdą minutę na YouTube udostępniane jest 300 godzin wideo. Zanim w ogóle zaczniesz korzystać z tej formy promocji biznesu musisz się dokładnie do tego przygotować. Stworzone przez Ciebie filmy możesz wykorzystać również w innych portalach, w których posiadasz konto.
- Media społecznościowe ( Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin)
- Blog firmowy
- Strona www,
- Kampanie e-mail marketingowe
- Reklama Google Ads
Jakie wideo publikować na YouTube?
Filmy, które planujesz udostępniać muszą być profesjonalne i dobrej jakości, spójne z wizerunkiem marki. Kanał musi być prowadzony systematycznie, a Ty powinieneś dbać szczególnie o swoich fanów. Ważne jest byś sprawdzał statystyki, bowiem nie każdy film, czy wideo zgromadzi tylu fanów, ile będziesz oczekiwał. Obserwuj co najbardziej podoba się Twoim odbiorcom i staraj się dostarczyć tego czego od Ciebie oczekują.
Fachowe doradztwo dla YouTube’rów
Nasza firma od lat pomaga zaistnieć markom w mediach społecznościowych i platformie YouTube. Posiadamy szeroką ofertę, którą dopasowujemy do Twoich osobistych potrzeb. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu cieszymy się popularnością zarówno wśród osób indywidualnych chcących promować markę osobistą, jak i wielkich korporacjach. W swojej ofercie posiadamy wyświetlenia na YT, wyświetlenia wideo premierowego na YouTube, suby YouTube, kciuki w górę na YouTube, watch time na YT. Zapraszamy do kontaktu prywatnego, a także do zapoznania się z całą dostępną ofertą.
Podsumowanie
YouTube to świetne miejsce dla promocji firmy. Założenie konta jest w 100% darmowe, więc dlaczego nie warto by spróbować? Pamiętaj tylko o przemyślanym sposobie działania, dobrym kontencie i jakości wykonywanych filmów. Dbaj o relację z fanami i ciesz się popularnością Twojej!