Kanały social media – które wybrać ?
Spis treści
Kanały social media – które wybrać ?
W sieci mamy tyle różnych opcji, że wybór odpowiedniej platformy mediów społecznościowych, aby wprowadzić na rynek swoją działalność, może być bardzo zniechęcającym i przytłaczającym zadaniem. Niemal każdego dnia pojawiają się nowe kanały społecznościowe, nie wspominając już o wprowadzanych codziennych zmianach na tych już istniejących.
Marketing internetowy i media społecznościowe
W tym samouczku chcemy ułatwić ci zadanie: pomożemy zrozumieć ci świat mediów społecznościowych i wybierzemy sieć społecznościową, która będzie dla ciebie najlepsza.
Zanim zdecydujesz się na promowanie swojego biznesu, przedstawimy kilka informacji, na temat najbardziej popularnych mediów społecznościowych.
Facebook to serwis społecznościowy, na którym możesz dodawać znajomych, tworzyć własne strony, przesyłać zdjęcia i informować o wszystkim, co akurat masz na myśli, poprzez posty statusowe, które pojawią się w tablicach informacyjnych osób, które cię obserwują lub są twoimi znajomymi. Sklepy internetowe, które specjalizują się w produktach, takich jak odzież, akcesoria i kosmetyki, z większym prawdopodobieństwem skorzystają z Facebooka.
Instagram to witryna do udostępniania zdjęć i filmów, w której użytkownicy mogą publikować oraz odtwarzać je w różnych witrynach, takich jak Facebook, Flickr i Tumblr. Z instagrama korzystają zazwyczaj ludzie, którzy zajmują się sprzedażą online. Użytkownicy mają do wyboru różne filtry, aby upiększyć swoje zdjęcia przed ich opublikowaniem. Ta platforma rozwijała się ostatnio bardzo gwałtownie, zwłaszcza, że zaczęła klonować funkcje Snaptchata, takie jak Instagram Stories.
Twitter to serwis społecznościowy, w którym można śledzić różne osoby (np. znane gwiazdy muzyki) i być na bieżąco z aktualnymi wiadomościami oraz trendami co umożliwiają i ułatwiają różne hashtagi. Co więcej, możesz także dodawać „tweety”, które mają limit 280 znaków. Jest to dobry sposób na reklamowanie stron biznesowych, ponieważ wiele osób może je przeglądać, wyszukując używane przez ciebie hashtagi.
LinkedIn to kolejna strona, na której możesz stworzyć swój własny profil zawodowy podając swoje dane uwierzytelniające. Tutaj możesz budować i ulepszać zaufane połączenia sieciowe. Często jest to miejsce poszukiwania potencjalnych pracowników lub pracodawców. Ostatnio ta platforma coraz częściej wykorzystywana jest do promowania różnych firm. LinkedIn umożliwia tworzenie grup i publikowanie informacji na Twoim profilu oraz samych grupach, dzięki czemu coraz więcej osób korzysta z niego w celu zdobycia większej liczby potencjalnych klientów. W zależności od twojej niszy, może okazać się kopalnią złota.
Qurora – to kanał, na którym można zadawać pytania i zdobywać kompetentne odpowiedzi. Pytania są wysyłane i zadawane przez członków społeczności. Jest to najlepsze rozwiązanie dla użytkowników, którzy piszą artykuły jako odpowiedzi na różne pytania. Co więcej, użytkownicy mogą agregować pytania i przesyłać je innym użytkownikom, tworząc w ten sposób sieć przyjaciół o tym samym zainteresowaniu – w celu szerzenia wiedzy. Uzyskanie potencjalnych klientów jest dość łatwe – wystarczy, że napiszesz artykuły informacyjne i naprawdę pomożesz ludziom.
Pinterest jest jak tablica korkowa, tyle, że w wersji online, na której można przypiąć własne zdjęcia. Jest to bardzo ważne i przydatne dla różnych sprzedawców, fotografów i projektantów narzędzie, ponieważ umożliwia stworzenie własnego portfolio zdjęć online lub katalogu. Katalog użytkownicy mogą po prostu przeglądać lub przypinać w nim znalezione w internecie zdjęcia, jeśli poczują, że warto je udostępnić. Pinterest jest skuteczny w przypadku sprzedaży online.
YouTube to witryna do udostępniania filmów, w której użytkownicy mogą przesyłać swoje filmy i zbierać widoki. Jest to powszechnie używane w przypadku samouczków online i wskazówek typu „zrób to sam”. Na YouTube znajdują się filmy z teledysków, podcastów, programów telewizyjnych i koncertów, a także samouczki dotyczące stosowania kosmetyków, fryzur i tworzenia ulubionych przepisów. Filmy wideo mogą być udostępniane innym serwisom społecznościowym, takim jak Facebook, Twitter i Tumblr.
Google Plus – choć trochę spóźnione na tle innych social mediów, Google zrobiło wszystko, co w swojej mocy, aby przekazać tę sieć społecznościową wszystkim swoim użytkownikom, w wyniku czego zajmuje 5. miejsce w skali wszystkich użytkowników z 395 milionami w 2018 roku. Google Plus różni się trochę od Facebooka. Na Facebooku użytkownicy często znają swoich znajomych osobiście, a w G + bardziej chodzi o połączenia. Nie chodzi o dzielenie się wydarzeniami z życia i osobistymi zdjęciami, a bardziej chodzi o dzielenie się treściami i pomysłami. Google+ sprzyja intelektualnym dopasowaniom, więc jeśli jesteś w poważnej firmie i regularnie aktualizujesz swoją niszę, może to być idealna sieć dla Ciebie.
Początkujący biznes powinien być w stanie wyróżnić swój rynek docelowy, przed oficjalnym rozpoczęciem działań marketingowych. Rynek docelowy, to inaczej wyszczególniony zasięg osób, które będą chętne, aby coś od ciebie kupić, ponieważ są powiązane bezpośrednio z twoją niszą. Jest to rodzaj osób, którym chcesz zaimponować swoimi produktami. Innymi słowy, są to potencjalni klienci.
Każda osoba, która chce zaangażować się w sprzedaż online lub inne możliwości biznesowe za pośrednictwem kanałów społecznościowych, powinna posiadać wiedzę na temat głównej platformy swojego potencjalnego biznesu. Musisz być świadomy stron internetowych, na których często odwiedzasz rynek docelowy, abyś wiedział, na którym kanale sieciowym powinieneś się skupić najbardziej, podczas marketingu swoich produktów lub samego biznesu.
Zanim przejdziesz do dalszej części artykułu, rozważ zadanie sobie dwóch poniższych pytań:
„Co próbuję sprzedać?„
„Jeśli jestem klientem, gdzie byłbym bardziej skłonny do szukania tych produktów ?„
Pytanie „Co próbuję sprzedać?” Jest jednym ze sposobów poznania Twoich produktów i kluczem do odpowiedzi na pytanie, która strona społecznościowa jest bardziej odpowiednia, aby zaspokoić Twoje potrzeby marketingowe. Jeśli planujesz angażować się w biznes całkowicie wizualny, np. sprzedając różne towary odzieżowe, kosmetyki lub żywność, potrzebujesz aplikacji do udostępniania zdjęć lub witryny. O wiele lepiej jest korzystać z witryny, która zoptymalizowała przeglądanie na urządzeniach przenośnych, co oznacza, że nie musisz nosić ze sobą laptopa lub netbooka, gdziekolwiek jesteś, tylko po to, aby Twoja firma podążała w odpowiednim kierunku.
Pytanie „Czy jestem klientem, gdzie miałbym większe szanse szukać tych produktów?” Jest jednym ze sposobów poznania preferencji rynku docelowego. Postaw się w sytuacji klienta. Jeśli szukasz używanych towarów, gdzie jest najbardziej prawdopodobne, że je znajdziesz? Większość używanych towarów jest sprzedawanych na Instagramie i Facebooku. W momencie znalezienia odpowiedzi, jesteś na dobrej drodze. Jesteś teraz gotowy, aby zaprezentować swoje produkty wirtualnemu światu, za pośrednictwem kanałów społecznościowych.
Powyższa strategia jest uważana za najlepszą strategię wyboru sieci społecznościowej, w której można skutecznie sprzedawać i pozyskiwać potencjalnych klientów, co skutkuje boomem gospodarczym, popularnością lub zwiększoną ekspozycją rynkową.
W dzisiejszych czasach kanały społecznościowe są używane nie tylko do komunikowania się z dawno zapomnianymi przyjaciółmi lub dalekimi krewnymi; nie są one również wykorzystywane wyłącznie do obserwowania ludzi lub bycia na bieżąco z aktualnymi plotkami i trendami. Zamiast tego są one nowym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności i stworzenie przyjaznych, profesjonalnych sieci, które mogą pomóc w zwiększeniu ruchu na witrynie Twojej firmy.
Obsesja obecnego pokolenia mediami społecznościowymi nie zawsze musi być postrzegana w negatywnym świetle. Wiele starszych osób narzeka, że media społecznościowe wpłynęły na dzisiejsze osobowości i postawy nastolatków. Nastolatki jakoś nauczyły się przeklinać, wzrastające błędne przekonanie o seksie jest czymś, co nie dotyczy wyłącznie małżeństw, a ponadto rozpowszechnia się pornografię i inne działania, które są dla nich niezdrowe.
Jednak niezależnie od wpływu serwisów społecznościowych na użytkowników, nie można zaprzeczyć, że są one dostępne. Dla właścicieli firm i marketerów media społecznościowe, to nowe miejsce do testowania różnych taktyk marketingowych.
Odkrywając, na której platformie powinieneś się skoncentrować, zastanów się nad zasadą 80-20 (Zasada Pareta). Znajdź dwadzieścia procent kanałów społecznościowych, w których osiemdziesiąt procent nisz lub klientów często je odwiedza. To bardzo pomoże w ustaleniu, gdzie powinieneś tworzyć więzi marketingowe.
Trzy obecnie najlepsze kanały społecznościowe to Facebook, Instagram i Twitter. Ponieważ są one bezpłatne i łatwo dostępne na urządzeniach mobilnych, smartfonach i tabletach, użytkownicy tych kanałów mogą publikować i aktualizować swoje firmy, nawet gdy znajdują się poza domem.
Statystyki pokazują, że Facebook jest najpopularniejszym portalem społecznościowym w bieżącym roku. Ta sieć społecznościowa miała ponad 2,2 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie w pierwszym kwartale 2018 roku, co stanowi 13% wzrost od zeszłego roku. Portal założony przez Marka Zuckerberga wraz ze swoimi współlokatorami i studentami na Uniwersytecie Harvarda w dniu 4 lutego 2004 r., początkowo służył jedynie studentom Uniwersytetu. Jednak dzisiaj pozwala każdej osobie w wieku co najmniej trzynastu lat, bez koniecznego dowodu, na założenie własnego konta. Facebook pozwala użytkownikom tworzyć własne profile osobiste, wyszukiwać i dodawać inne osoby jako znajomych, publikować aktualizacje statusu i przesyłać zdjęcia, tworzyć albumy, strony, otrzymywać powiadomienia o polubieniach lub komentarzach, a także wymieniać wiadomości za pośrednictwem własnego komunikatora. 1 lutego 2012 r. Oznaczono pierwszą ofertę publiczną serwisu społecznościowego (IPO). Oznacza to, że zapasy wspomnianej strony można teraz kupić na giełdzie, a zatem każdy może zostać akcjonariuszem.
Z punktu widzenia biznesmena lub marketera Facebook jest niewiarygodnie realistycznym sposobem na zdobycie pozycji rynkowej ze względu na liczbę użytkowników i popularność. Według statystyk, 70% marketerów, którzy korzystali z Facebooka, pozyskało nowych klientów.
Zasadniczo przedsiębiorcy, którzy chcieliby wypróbować marketing na Facebooku, powinni utworzyć stronę pod nazwą firmy. Jeśli firma jest już założona i ma stronę internetową lub blog, zaleca się umieszczenie widgetu społecznościowego Facebooka, aby poinformować czytelników o istnieniu strony. Fanpage musi być często aktualizowany interesującym contentem, aby zachęcić innych użytkowników do zauważenia i polubienia Twojej strony. Lepiej publikować aktualizacje statusu zawierające bezpośrednie linki do oficjalnej strony Twojej firmy, aby zainteresowani klienci nie musieli jej szukać. Promowanie naszej strony wśród znajomych z Facebooka i prośba o jej udostępnienie na ich profilach, pomogłoby naszej stronie zyskać więcej publiczności, szczególnie na początku. Można również powiązać stronę z Twitterem, aby zwiększyć zasięgi marketingowe.
Instagram stał się ostatnio jedną z najpotężniejszych platform społecznościowych, wykorzystywanych przez marketingowców do reklamowania lub promowania swoich produktów, usług lub biznesu. Ta sieć społecznościowa jest własnością Facebooka i jest jego liderem. Obecnie jest to najszybciej rozwijające się medium społecznościowe z ponad 800 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie. Liczba ta, w tym roku osiągnie wartość 1 miliarda. Postępująca popularność Instagrama wynika głównie z tego, że jest łatwo dostępny i łatwy w użyciu, a zastosowanie estetyki wizualnej sprawia, że jest on niezbędny dla przedsiębiorstw. Fakt, że możesz używać tylko swoich linków w Bio, sprawia, że ta platforma jest jeszcze bardziej atrakcyjna dla użytkowników i wymaga bardziej kreatywnych strategii marketingowych, dzięki czemu jest bardziej atrakcyjna dla zespołów marketingowych. Aby wprowadzić produkt na rynek za pomocą tej platformy, trzeba wiedzieć: jak tworzyć atrakcyjne treści wizualne, jak wyszukiwać i używać skutecznych hashtagów, jak wykorzystywać historie do promowania swojej firmy i co najważniejsze, jak zwiększać liczbę obserwatorów swojego konta.
Ze względu na jego popularność, przez ostatnie lata stworzyliśmy kilka tutoriali dotyczących Instagrama. Oto najważniejsze z nich, które zagwarantują szybki rozwój w krótkim czasie: „Tutoriale na Instagramie, które zawsze będziesz musiał opanować”. „Marketing w mediach społecznościowych”.
Trzecią najpopularniejszą witryną sieciową jest Twitter. Od momentu powstania w marcu 2006 r. Do chwili obecnej wiele uwagi ludzi przyciągają celebryci korzystający z tej platformy. Twitter ma ponad 330 milionów użytkowników. Twitter jest uważany za witrynę mikroblogową, ponieważ pozwala użytkownikom publikować aktualizacje w limicie 280 znaków oznaczonymi jako „tweety”. Użytkownicy mogą również publikować zdjęcia za pośrednictwem akredytowanych aplikacji partnerskich lub witryn Twittera, takich jak „twitpic”. Co więcej, użytkownicy mogą śledzić, kogo chcą i mogą korzystać z hashtagów w celu promowania lub kształtowania określonego tematu. Dla marketerów hashtagi są dobrym sposobem na zwiększenie popularności ich produktów i działalności. W przypadku firm o ustalonej pozycji dobrym rozwiązaniem jest również korzystanie z reklam na Twitterze. Reklamy na Twitterze są sponsorowanymi reklamami, które pojawiają się losowo na osi czasu danego użytkownika. Podobnie jak w przypadku Facebooka, można również używać widgetów Twittera na swoich oficjalnych witrynach internetowych, aby poinformować odwiedzające je osoby, że posiadamy również konto na Twitterze. Tworzenie profili pod nazwą firmy i upiększanie ich zgodnie z tematem biznesowym lub programem, jest jednym ze sposobów na rozpoczęcie działalności na Twitterze. Następnie możesz zacząć obserwować innych użytkowników. Uważaj jednak, ponieważ na Twitterze obowiązują reguły dotyczące śledzenia zbyt dużej ilości użytkowników w krótkim czasie, więc lepiej zrób to powoli. Co więcej, gdy obserwujesz użytkownika publicznego, możesz przeczytać jego tweety. Poświęć trochę czasu na poznanie osób, które chcesz obserwować, aby upewnić się, że kwalifikują się jako potencjalni klienci. Następnym krokiem byłoby rozpoczęcie tweetowania. Marketerzy mogą korzystać z funkcji Twittera w celu dalszego promowania swojego produktu poprzez umieszczanie bezpośrednich linków w treści swoich tweetów. Możesz również połączyć swoje konto na Twitterze z innymi serwisami społecznościowymi, takimi jak Facebook lub Tumblr.
O czym powinieneś pamiętać: zawsze testuj, mierz wyniki, a następnie powtarzaj! Zacznij od małych platform i przetestuj kilka z nich. Zobacz, co działa dla Ciebie i Twoich odbiorców najlepiej, a następnie uruchom więcej kanałów społecznościowych.