Jak się wybić na YouTube?

Jak się wybić na YouTube?

marketing na youtube

Według danych, które podaje nam sam YouTube miesięcznie platforma ta jest odwiedzana przez 1,9 miliarda użytkowników. Według badań przeprowadzonych przez Gemuis/PBI w lutym 2018 roku aż 21 milionów Polaków odwiedziło YouTube. Ten wynik uplasował YouTube na trzecim miejscu najchętniej odwiedzanych stron w internecie przez Polaków. Od momentu założenia, czyli od lutego 2005 roku popularność serwisu rośnie z dnia na dzień. Dzięki temu zasięgi dodawanych tam filmów również się poszerzają. Oczywiście wraz z rosnącą popularnością YouTube przybywa rośnie również ilość kanałów i filmów, co sprawia, że coraz częściej jest pozyskać nowych odbiorców i utrzymać starych.

Internauci pokochali wideo. W związku z tym, by docierać do jak największej liczby fanów oraz grupy docelowej wiele firm postawiło na marketing właśnie na YouTube, tworząc wideo kampanie.

 

subskrypcje na YouTube
subskrypcje na YouTube

Jak rozpocząć marketing na YouTube?

Chyba jednym z najczęstszych pytań o marketing na YouTube, z którym się zmierzamy jest ‘jak zacząć zarabiać na YouTube’?

Pierwszym i bardzo ważnym krokiem jest wyznaczenie celów. Na czym najbardziej Ci zależy czy chcesz, by kanał na YouTube zwiększył świadomość Twojej marki? Czy zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży? Każde przedsiębiorstwo, które chce coś osiągnąć wyznacza sobie określone cele. Pamiętaj o tym, by były one realne i osiągalne. Tak byś nie stracił motywacji w połowie drogi po sukces.

Zastanów się co jest główną przyczyną tego, że chcesz coś poprawić. Dlaczego chcesz zacząć promocję na YouTube i czy masz na nią pomysł. Jakich efektów oczekujesz po utworzeniu kanału i czy wiesz jak przyciągnąć subskrybentów. Bowiem zakładanie konta dla samego jego posiadania nie ma sensu.

W jaki sposób możesz sprawić, by Twój kanał na YouTube trafił do większej liczby osób i zdobył popularność?

Jeśli już zdecydujesz się na utworzenie kanału na YouTube należy zadbać oto, by zdobyć pierwszych subskrybentów i pierwsze łapki w górę. I w tym miejscu chcielibyśmy zaprezentować swoje usługi. Od lat specjalizujemy się w promocji nie tylko na YouTube, ale także w mediach społecznościowym. Zaufało nam setki youtuberów. Nasza oferta obejmuje wyświetlenia wideo na YouTube, wyświetlenia wideo premierowego na YouTube, subskrypcje na YouTube, kciuki w górę na YouTube, kciuki w dół na YouTube. Oferta, którą dla Ciebie przygotujemy ma na celu wpłynąć na Twoją rozpoznawalność i pomóc Ci uzyskać wymarzony cel. Konkurencja na YouTube jest ogromna, dlatego nasz support pomoże Ci zostawić konkurencję daleko w tyle.

Wyświetlenia wideo na YouTube 

Filmy dzielą się na dobre i na takie, których nikt nie ogląda- tak w swojej książce Kręć filmy, które wciągają pisze Steve Stockman. Jednak prawda na temat wyświetlania filmów jest nieco bardziej złożona. Na wyświetlenia składa się wiele czynników. Im więcej mamy wyświetleń, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś zechce obejrzeć nasz film. Dlatego nasza usługa powstała, by pomóc Ci wybić się z masy innych dostępnych filmów na platformie YouTube. 

Wyświetlenie wideo premierowego na YouTube

Opcja nieco podobna do transmisji na żywo. Dlatego fajnie pokazać już na starcie ilu użytkowników jest zainteresowanych byciem na bieżąco i wyświetleniem Twojej relacji. 

 

Subskrypcje na YouTube 

Opcja uwielbiana przez naszych klientów. Daje Ci szanse na zaistenienie w każdy możliwy sposób, to one decydują o popularności Twojego kanału. Ilość subskrypcji decyduje o tym jak Google czy YouTube będą pozycjonowały Twój film w wyszukiwarce. 

 

Kciuki w górę na YouTube 

Kciuki w górę na YouTube, to nic innego niż po prostu lajki. Pozwalają sprecyzować co użytkownikom podoba się najbardziej. Ilość łapek daje znać algorytmowi jak pozycjonować dany film. 

 

Kciuki w dół na YouTube

Korzystanie z tej opcji wcale nie wpływa na to, że film jest mniej promowany. Ostatnie zmiany w algorytmie YouTube spowodowały, że łapki w górę i łapki w dół są po prostu sumowane i liczona jest ogólna ilość reakcji do pozycjonowania. 

 

 

 

Jak działa algorytm YouTube?

Niestety YouTube nigdy oficjalnie nie zdradził czym kieruje się jego algorytm przy doborze filmów proponowanych dla Ciebie. Jednak z naszych obserwacji dowiedzieliśmy się, które elementy mają największy wpływ na to, by to właśnie Twój film został zaproponowany innym użytkownikom. Filtr użytkownika, który analizuje historię obejrzanych filmów i aktywności.  Określa on ile czasu użytkownik spędził oglądając Twój film.

Co jeszcze wpływa na algorytm YouTube?

  • Ogólna siła kanału- brana jest pod uwagę liczba subskrypcji i wyświetleń (dlatego warto skorzystać z naszego supportu YouTube).
  • Reakcja użytkowników- liczba wyświetleń filmów, komentarze, łapki w górę.
  • Udostępnianie filmu- dzielenie się Twoim wideo w mediach społecznościowych czy na stronie www również wpłynie na algorytm YouTube.

Jak stworzyć wyjątkowy kanał na YouTube?

Stwórz interesujący i chwytliwy opis filmu na YouTube, by przyciągnąć widzów. Prawidłowo zoptymalizowany opis na YouTube wyróżni Twój film od tych o podobnej tematyce. Jednak opis, który tworzysz powinien być naturalny, a nie zrobiony ‘na siłę’. Cały opis posiada limit 5000 znaków, jednak nie musisz tego w pełni wykorzystywać. Większość opisów filmów mieści się w przedziale 200 do 350 słów.

Podsumowanie – jak się wybić na YouTube

 

YouTube to zdecydowanie kanał, który nie powinien pozostawać obojętny zarówno osobom, które posiadają własną firmę, jak i tym, które chcą zadbać o marketing osobisty. Wykorzystując jego możliwości możemy nie tylko wpłynąć na rozpoznawalność marki, ale również zarabiać na posiadaniu kanału. Dane przedstawione powyżej same wskazują jaką popularnością cieszy się ta platforma w Polsce. Wiąże się to oczywiście z problemem wybicia się spośród konkurencji, jednak posiadamy ofertę, która pomoże Ci to przebrnąć.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *