Jak usunąć negatywne opinie o firmie z Google Maps?
Spis treści
Jak usunąć negatywne opinie o firmie z Google Maps?
Często dochodzi do sytuacji, kiedy przedsiębiorstwo stara się zbudować swój dobry wizerunek przez kilka, bądź nawet i kilkanaście lat. A później otrzymuje kilka negatywnych opinii od klientów. Obecnie można bardzo łatwo zaszkodzić reputacji innej firmy, dodając na jej temat negatywne komentarze. Niestety wówczas, gdy pojawiają się negatywne polskie opinie na Google maps, które zostały na przykład dodane przez aktualnych, albo byłych pracowników z zemsty, firma traci łatwo na reputacji. Dodanie tego typu wpisów nie jest trudne, zaś jego usunięcie stanowi nierzadko duże wyzwanie.
Opinie w google maps – jak można je usunąć?
Opinie z google maps, można usuwać na kilka sposobów, niemniej jednak powinno się z nich korzystać w odpowiedniej kolejności, gdyż w innym razie nie będą one uwzględnione przez dział obsługi klienta.
Pierwsza metoda, z której możemy skorzystać jest najłatwiejsza i najszybsza. Opiera się ona na przesłaniu zgłoszenia do Google.
- Najpierw należy się zalogować na własne konto w usłudze Google Moja Firma. Jeżeli jeszcze go nie posiadamy, musimy je utworzyć, zaś później poddać weryfikacji własne przedsiębiorstwo,
- Po zalogowaniu, trzeba przejść do map google, wpisać nazwę i odszukać wizytówkę własnego przedsiębiorstwa,
- Kolejny krok to kliknięcie przycisku opinie,
- Następnie trzeba znaleźć opinię, którą chcemy zgłosić, a później kliknąć w ikonę flagi, która oznaczać będzie opcję zgłoszenia naruszenia zasad,
- Ostatnia czynność to podanie swojego adresu e-mail i wybranie powodu, z jakiego chcemy usunąć opinię.
Co zrobić, kiedy pierwszy sposób nie przyniesie efektów?
Wówczas trzeba dokonać zgłoszenia opinii bezpośrednio do weryfikacji dokonywanej przez dział obsługi klientów. Warto przy tym pamiętać, iż najpierw powinniśmy wykorzystać pierwszy sposób i dopiero, kiedy miną 4 dni od zgłoszenia, skontaktować się z pracownikiem Google. W tymże celu trzeba przejść do zakładki Google Moja Firma – Pomoc i wypełnić właściwy formularz. Możemy dokonać wyboru sposobu udzielenia pomocy przez konsultanta. Ponadto możliwie jest opisanie całej sytuacji. Po przesłaniu wypełnionego formularza, w przeciągu kilku dni skontaktuje się z nami pracownik, który poinformuje nas o podjętej decyzji.
Ostatnim sposobem będzie odwołanie się od decyzji podjętej przez dział obsługi klientów Google. Po nieskutecznym skorzystaniu z dwóch pierwszych metod, możemy napisać odwołanie. Przy czym opcja ta jest przeznaczona do zgłoszenia treści, które naruszają polskie prawo.
Skontaktowanie się z osobą, która dodała nieprawdziwą opinię
Nie jest możliwie usunięcie wszystkich spośród negatywnych opinii, co byłoby niezbyt korzystne, a nawet mogłoby podważać wiarygodność danego przedsiębiorstwa. Ponadto negatywne opinie, wcale nie muszą być przecież fałszywe. Zdarza się, iż negatywne wpisy dodają niezadowoleni klienci. Można wówczas podjąć odpowiednie działania, które ukażą przedsiębiorstwo w odpowiednim świetle, jak chociażby:
- nie ignorować negatywnych opinii,
- odpisać danemu klientowi w formie komentarza, nie zaś w prywatnej wiadomości,
- przeprosić, nawet wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie poczuwa się do winy,
- nie zwalać całości winy na klienta,
- zaproponować polubowne rozwiązanie problemu,
- naprawić swój błąd, nawet jeśli jest on skutkiem działania pracowników albo właściciela przedsiębiorstwa.
Odpowiedź wysłana z panelu Google maps i próba załagodzenia zaistniałej sytuacji
Niestety, nie każdą negatywną opinię da się usunąć. Nie każdy posiada również możliwości i środki, żeby z uwagi na nieuczciwe komentarze wstąpić na drogę sądową. Dlatego też powinno się reagować w inny sposób – odpowiadając na dodaną negatywną opinię i próbując załagodzić zaistniałą sytuację.
Jeśli opinia zawiera w sobie treść, gdzie zostały podane powody wystawienia oceny negatywnej, najłatwiej będzie w profesjonalny sposób odnieść się do danych zarzutów i skontaktować się z autorem takiego wpisu. Konieczne będzie przeprowadzenie wcześniejszej analizy, z których usług skorzystał klient, czy jakiego typu zakupił produkty. W innym przypadku, kiedy wystawiona negatywna opinia nie zawiera komentarza, trzeba poprosić o kontakt, żeby poznać powody dla wystawienia niskiej noty w formie gwiazdek.
Dlaczego recenzje w Mapach Google są tak istotne?
Każdy ma właściwie możliwość wyrażenia opinii o naszej firmie z użyciem map google, niemniej jednak wcale nie oznacza to, iż tak się stanie. Pozostawienie pozytywnej opinii nie zawsze przyjdzie na myśl w czasie odbierania wybranej usługi albo też po jej wykonaniu.
Jak możemy zdobywać pozytywne opinie na google maps?
Jak być może wiemy, ludzie lubią mieć świadomość tego, co od nas kupują, tym bardziej w internecie. W takim wypadku pozytywne opinie klientów i reputacja w sieci odgrywają znaczącą rolę w tym, jak będą postrzegać nas potencjalni klienci. Chodzi tutaj o zaufanie, które idą się się nam zbudować.
Jeżeli z jakiejś przyczyny, nie uda się nam przekonać docelowego odbiorcy, iż jesteśmy wiarygodnymi sprzedawcami, rozważy on wszelkich innych dostawców produktów i usług, jakich może znaleźć w danej chwili szukając chociażby właśnie po wspomnianych wyżej pozytywnych opiniach. Zatem, jak można zauważyć pozytywne opinie w google maps spełniają bardzo istotną rolę. I możemy być właściwie pewni, iż obecnie będziemy mieć sporą konkurencję, nawet w zakresie najbardziej niszowych dziedzin biznesu. Jak zdobyć pozytywne opinie na google maps? Przede wszystkim musimy zacząć działać. Jeśli tego nie zrobimy, rywale przejmą część rynku, wykorzystując przy tym brak naszej wiedzy i jakichkolwiek działań o charakterze marketingowym.
Zatem posiadanie sporej liczby pozytywnych recenzji i 5 gwiazdek w Google, może stać się najważniejszym czynnikiem dla którego potencjalni klienci wybiorą właśnie nas. Miejmy na uwadze, iż pozytywne opinie w Google maps, można po prostu kupić, chociażby na naszej stronie polskie opinie na google maps
Kupno opinii – co możemy otrzymać w ramach takiej usługi?
Wychodząc na przeciw potrzebom przedsiębiorstw, które pragną zdobyć lokalnych klientów z użyciem Google maps i dzięki wizytówce Google Moja Firma, powstała nasza oferta z zakresu tworzenia opinii w Google.
Poniżej najistotniejsze cechy oferowanego typu usługi:
- opinie pisane są z profili wiarygodnych dla Google,
- do dyspozycji klientów są zarówno konta żeńskie, jak i męskie,
- każda recenzja/opinia ma różną długość, tak aby wyglądała ona na naturalną,
- opinie publikowane są z różnorodnych IP.