Jak stworzyć popularny fanpage na Facebooku?

Jak stworzyć popularny fanpage na Facebooku?

Jak wiemy nie od dziś prowadzenie konta marki na Facebooku i działania promocyjne nie są dozwolone. W celu promocji firmy lub jakiegoś konkretnego produktu zgodnie z regulaminem musimy założyć fanpage na Facebooku. Z tego artykułu dowiesz się jak to zrobić i w jaki sposób zainteresować fanów naszym fanpage.

Czym różni się profil prywatny od fanpage?

Fanpage jest to strona poświęcona fanom danej usługi, produktu, czy całej marki. Profil prywatny, jak zresztą wskazuje sama nazwa służy do komunikacji osobistej.

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Stworzenie fanpage i jego konfiguracja jest w 100% darmowa, więc jeśli posiadacie firmę lub chcecie by Wasz unikatowy produkt zaistniał w mediach społecznościowych ta opcja jest właśnie dla Was. Samo założenie i prowadzenie fanpage owszem jest darmowe, ale w momencie kiedy chcecie promować i reklamować konkretny produkt, by był on bardziej widoczny i dostępniejszy musicie za to zapłacić.

 

Jak stworzyć fanpage, który  zaistnieje wśród masy innych?

 

1. Skup się na tym by Twój fanpage był skierowany do konkretnej grupy odbiorców

To bardzo ważna rzecz by trafić do naszych fanów lub potencjalnych klientów. Utrzymuj stałe relacje z odbiorcami. Odpowiadaj na komentarze (nawet nie dla Ciebie niewygodne), zadawaj pytania, proś o radę, lajkuj dobre komentarze, po prostu bądź aktywny.

2. Swoje działania prowadź regularnie

Samo założenie fanpage to żadna filozofia, natomiast podtrzymywanie relacji i utrzymywanie ciągłej uwagi wymaga czasu i sporego zaangażowania. Jeżeli więc decydujesz się na założenie fanpage nie możesz go zostawiać samemu sobie. Może spotkać się to z niezadowoleniem fanów i ogólną krytyką, co przełoży się na spadek popularności Twojej firmy, czy produktu. Prowadzenie fanpage to odpowiedzialność i ciągła analiza statystyk, która przekłada się na realne zyski Twojego firmowego profilu.

3. Podkreślaj swoje mocne strony

Postaraj się znaleźć swój najmocniejszy atut, coś co wyróżnia Cię na tle konkurencji i pozwala Ci na bycie o krok przed wszystkimi. Przypominaj o nim regularnie w postach albo nawet wykup sponsorowany post z jego udziałem. Nie zapominaj, że najłatwiej jest zdobyć uwagę jedną, konkretną i wartościową rzeczą, a nie wszystkimi naraz.

4. Skorzystaj z naszych usług

U nas dostępne są produkty, które mają na celu pomóc Ci zarówno w osobistej promocji, jak i promocji Twojego firmowego fanpage. W swojej ofercie posiadamy m.in. polubienia fanpage, polubienia posta na Facebooku, reakcje na Facebooku, a także wiele innych ofert, które pomogą Ci zaistnieć w mediach społecznościowych, 

5. Skup się na celu

To, że postanowiłeś założyć fanpage świadczy o tym, że masz ku temu jakiś konkretny cel, o którym musisz pamiętać publikując posty. Zmiana celu w trakcie istnienia profilu i zgromadzenia konkretnych fanów, może ich zaniepokoić i nawet rozwścieczyć. Ważne jest to by fanpage, który prowadzisz był spójny i harmonijny.

6. Obserwuj konkurencję

 

Pamiętaj, że twoja konkurencja kieruje swoje działania do tej samej grupy docelowej. Musisz zrobić wszystko by to Twój produkt czy usługa cieszyły się większym powodzeniem, a osiągnąć to możesz tylko dzięki bacznym obserwacjom i wyciąganiu wniosków.

Jak stworzyć popularny fanpage- podsumowanie

Jeszcze do niedawna fanpage tworzył wyłącznie tablicę ogłoszeń. Dziś firma, która nie korzysta z mediów społecznościowych, to tak jakby w ogóle nie istniała. Pamiętaj, aby tworząc konto Twojej firmy zarówno na Facebooku, Instagramie, czy YouTubie skupić się na wysokiej jakości wpisach, zdjęciach i grafice, to pierwsze co rzuca się w oczy naszym obserwującym i decyduje, czy nasz post zostanie przeczytany, czy nie znajdzie uwagi.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.