Jak zrobić najlepszy post na Instagramie?

Jak zrobić najlepszy post na Instagramie?

Instagram, jest obecnie jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, jakie można znaleźć w sieci. Miliony ludzi, dzień w dzień przeglądają na swoich smartfonach setki postów, zdjęć czy filmów wrzucanych przez innych ludzi. Zasadniczo, brak konta na Instagramie, często wyłącza nas z szerszego życia publicznego. Zauważyły to firmy, gwiazdy oraz wiele innych ludzi.

Rozwój Instagrama jako serwisu społecznościowego

Rozwinęło się to do tego stopnia, że użytkownicy zaczęli wykorzystywać Instagram jako potencjalne źródło zarobku. Pojawili się ludzie zwani influencerami, a popularność na tym serwisie sprawia, że możemy liczyć na kontrakty od różnych firm etc. Należy jednak spojrzeć prawdziwe w oczy. Mało kto jest rzeczywiście w stanie osiągnąć satysfakcjonującą karierę na Instagramie. A, nawet jeżeli już taki sukces rzeczywiście osiągają, to często nie wiedzą w jaki sposób powinni tworzyć odpowiednie posty na Instagramie, które będą w stanie zapewnić im jak największe korzyści. Dlatego też przedstawiony poniżej poradnik wytłumaczy wam pokrótce w jaki sposób powinniście tworzyć posty na Instagramie, żeby przyciągały one jak największą liczbę odbiorców. Nie jest to wprawdzie żadna tajemna sztuka, aczkolwiek warto zwrócić uwagę na pewne niuanse, które wykorzystane w odpowiedni sposób z pewnością pomogą nam w osiągnięciu sukcesu w tej materii.

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu postów na Instagramie


Kiedyś było tak, że chcąc zaprojektować markowy obraz od podstaw, trzeba było znaleźć projektanta (lub być doświadczonym użytkownikiem Photoshopa). Na szczęście w dzisiejszych czasach istnieje mnóstwo wspaniałych witryn internetowych, które oferują wstępnie zaprojektowane szablony. Możesz dostosować do swoich potrzeb przy minimalnym wysiłku. Może chcesz stworzyć wpis promujący specjalną ofertę? Może potrzebujesz szablonu, aby ogłosić nowe godziny otwarcia Twojej firmy? A co jeżeli chcesz przekazać przepis, który udostępniłeś na swoim blogu? Niezależnie od powodu, szablony są świetną pomocą właśnie w tym przypadku.

Wykorzystanie filtrów na Instragramie

Sporo osób zastanawia się też nad tym, jakie filtry powinny wykorzystywać na Instagramie. Jeżeli jesteście użytkownikami tego portalu społecznościowego, to z pewnością zdajecie sobie sprawę z tego, że oferuje on naprawdę wiele, przydatnych filtrów. Jest ich tak wiele, że nie do końca wiadomo, który powinniśmy wybrać. Na szczęście, wiele firm przeprowadziło badania w tej materii, które będą dla was idealną wskazówką.

Według badania przeprowadzonego przez Iconsquare w 2018 najbardziej popularnym filtrem, który był wykorzystany aż w 89,5 proc. był filtr… normal. Jednak pamiętajmy o tym, że wielu użytkowników, zwłaszcza profesjonalnych fotografów, wykorzystuje zewnętrzne aplikacje do edycji zdjęć. Dlatego też nie wybierają żadnego filtra w samym Instagramie.

Drugim najchętniej wybieranym filtrem jest Clarendon. Cechą charakterystyczną tego filtra jest to, że rozjaśnia jasne miejsca na zdjęciu i ściemnia ciemne.

Bardzo ciekawie prezentują się też wyniki badania przeprowadzonego przez Canvę. Przeanalizowali ponad milion zdjęć na Instagramie pod kątem tego, który filtr zbiera najwięcej polubień. Co więcej, wyniki poszatkowali według popularnych kategorii.

  • Zdjęcia natury – filtr Valencia
  • Selfie – bez filtru (Normal)
  • Fashion – filtr Kelvin
  • Jedzenie – filtr Skyline i Normal

Pamiętajcie, że kluczem w stosowaniu filtrów na Instagramie jest przede wszystkim umiar. Jeżeli przesadzicie i będzie każde zdjęcie na siłę zasypywać różnymi upiększaczami, to zainteresowani bardzo szybko to wychwycą i mogą stać się tym zjawiskiem zmęczeni.

Użycie zdjęć stockowych

Następny punkt może być szokujący, ale jednak był on już wielokrotnie sprawdzony i okazuje się, że działa. O co chodzi? O wykorzystanie zdjęć stockowych. Tym z was, którzy wiedzą co to jest, może zapalić się czerwona lampka. Pozostałym już śpieszymy z wyjaśnieniem. Są to gotowe zdjęcia do użytku komercyjnego, które są dowolnie udostępniane przez autorów, a my możemy nimi dysponować. Faktem jest jednak, że poza nami, inne osoby, również mogą z nich skorzystać. Nie są one więc „wyjątkowe”. Dlaczego więc mielibyśmy z nich skorzystać?


Otóż mogą one pomóc w utworzeniu zróżnicowanego kanału, gdy są używane z mieszanką innych obrazów, takich jak szablony czy zdjęcia, które samemu wykonałeś bądź wykonałaś. Dzięki temu konto na Instagramie wydaje się o wiele bardziej żywe i aktualne. Warto jednak pamiętać o tym, że nie wszystkie obrazy stockowe mają to, czego potrzeba, aby zapewnić ci sukces. Jako, że to obrazy stockowe, to jakoś czy wykonanie wielu z nich, mogą pozostawiać wiele do życzenia! Aby znaleźć wysokiej jakości zdjęcia, które w rzeczywistości nie wyglądają na przeciętne lub co gorsza złe, możesz trochę się naszukać. Niewątpliwie jednak warto poświęcić temu chwilę czasu. Pamiętaj bowiem, że portale gdzie są stockowe zdjęcia, oferują szeroki wybór obrazów za darmo i na pewno znajdziesz coś odpowiedniego dla swojej niszy. Jeśli masz trochę budżetu do wydania, wypróbuj Stocksy. Jak można się spodziewać po płatnej usłudze, jakość obrazów jest wyższa, podobnie jak dostępna różnorodność.

Pamiętaj żeby zawsze robić swoje

Najważniejsze w byciu gwiazdą Instagramu jest jednak to, żeby po prostu robić swoje i rozwijać biznes, który stworzyliśmy. Z czasem klienci zaczną się pojawiać. Pamiętajcie jednak o tym, żeby stale dbać o rozwój konta na Instagramie. Dzięki temu potencjalni klienci będą pamiętać zarówno o nas jak i o usłudze/produkcie, który oferujemy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *